Az online marketing lényege és eszközei.

Szponzorált tartalom

online marketingKényelmes lehetőségeket adott a kezünkbe az internet a megjelenésével, melyek sora egyre csak bővül. Nincsenek határok, számos szempontból jöhet jól ez a szabadság, hisz manapság már szinte mindenki használja valamilyen formában: akár kedvtelésből, akár munka kapcsán, de az ember többnyire napi szinten online van.

 

Haladni a korral nem csak annyit tesz, hogy nyitottnak lenni, mert ez esetben ha belegondolunk, rengeteg előnyünk származhat a netes jelenlétből üzleti szempontból is! Itt jön képbe az online marketing, aminek nem is a jelentése most a lényeg, hanem sokkal inkább a jelentősége és a benne rejlő lehetőségek!

 

Az online megjelenés lehetőségével a felhasználók megismerhetik az adott márkát és a hozzá tartozó tevékenységeket. Többféle online marketing terület van, amit használhatunk arra, hogy kapcsolatot alakítsunk ki a felhasználókkal és azokból vevőt, ügyfelet konvertáljuk a későbbiekben.

 

Ha megnyit valaki egy weblapot, akkor elég rövid idő alatt kiderül, hogy ott van e az infó, amire vágyik vagy sem, illetve, hogy képes e megragadni az illető érdeklődését. Itt merül fel a webhely marketing fogalma, ami röviden és tömören azzal foglalkozik, hogy a látogatókat az oldalon tudja tartani. Mi kell ehhez? Lényegretörő tartalmak, látványos elemek és átláthatóság. Ha mindez megvan és közben nem ugrál fel huszonöt ablak másodpercenként, akkor már sínen vagyunk.

A tartalom kapcsán pedig egy újabb területet mutatnánk be, ez pedig a tartalommarketing. Tisztában kell lenni azzal, hogy ki a célközönség és az mire vágyik. Ezt kell megadni nekik. Fontos, hogy hasznos válaszokra találhasson a felhasználó az adott weboldalon, mert ha mindez hiányzik, akkor máris továbbáll. Ezzel kapcsolatban merül fel a SEO, mint újabb online marketing elem.

 

A keresőoptimalizálás vagy SEO ott kap szerepet, hogy segítségével lehet elérni azt a bizonyos célközönséget, akiknek a weboldalunk szól. Megfelelő szavakra, kifejezésekre optimalizálva sokkal könnyebben találják majd meg az oldalt, ami ha megjelenésében és tartalmában megfelelő, nagy sikerrel tudja megadni az embereknek, amire a választ keresik. Fontos kiemelni, hogy a netes felhasználók többsége nem nézi a találatok többi oldalát, csupán a TOP 10 találatot. Ez a cél, itt kellene megjelenni és helyet foglalni hosszú távra!

 

A közösségi média marketing és a Google Ads csak hab a tortán, ha még többet szeretnénk, de az alapok nélkül mondhatni nincs értelme. Lépésről-lépésre viszont tartóssá válhat az áhított siker, amit az online marketing megjelenésének köszönhetünk!